Thursday, April 23, 2009

Dilanda Banjir

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera...

Apabila Otakku Sudah BLUR**
Banyak yang ingin aku kongsikan selama aku x mengUPDATE nieh...

Aku kongskikan apa yang baru2 ini terjadi dalam hidup aku...
ptg...
Tapi alhamdullilah... hujan stop juga akhirnya, dan akibatnya air naik secara mendadak..

Tgklah video dibawah ini :
( dirakam di hadapan rumah aku ketika aku pulang dari kolej )



Malam itu juga hujan masih lagi turun mencurah2....
( kalau yg dah kahwin, BESHlah.. HAHA! )

Pagi keesokanya, hujan berhenti...
Aku ingatkan dah x hujan, tapi sangkaan aku meleset, ptg itu juga hujan turun dgn lebatnya...

Tgklah rakaman video dibawah :
( dirakam ketika selepas sahaja aku solat asar )



Sehinggalah pada waktu malam dah terus air melimpah masuk dalam rumah aku
**Sob3***

Malam 2 punyalah kalut ( kelam kabut ) menyimpan barang2...
Akhirnya pada pukul 12, air mula surut...

Pada pagi keesokannya, yaitu pada 11/04/2009,
hujan sudah berhenti...
Masa aku xda keja, aku ada snap 4,5 keping gambar
Silalah tgk dibawah :


( Didepan Rumah aku/ bersebelahan dengan anak sungai )

( Depan rumah tok aku )

( Depan Surau bersebelahan dengan rumah aku )

( Depan Surau bersebelahan dengan rumah aku )

( Tepi Surau bersebelahan dengan rumah tok aku )

Selepas redanya semua ini, punyalah penat aku ngan family kemas rumah...
Disini aku nak buat rumusan sendiri.

Hujan turun, dan banjir akan berlaku pabila :

-Kekuasaan Allah
-Parit kecik/Tersumbat @ x dalam
-Hujan x berhenti
-rumah aku berdekatan dengan anak sungai ( hanya sebelah menyebelah )

yang lain2 tlg + sendiri k ( HAHA! )

Sebelum aku undur diri, ini ada video selepas banjir surut :


4 Pengomen:

sickchild said...

hukhuk.


bagi aku 5 sebab nape time ujan adlaah mase yang best utk org yang da kawin?

>,<

أزيزول حاكيم said...

@sickchild72 ::

aku x tawen, mane aku tau...
org dah tawen la yg kata kat aku mcm 2...
haha

Miss A said...

kwasan mna yg bnjir er?..
sy tngal @ alo str xtau pun?..
tapi mmg ujan lbat mggu2 lpas..

أزيزول حاكيم said...

@razlin a.k.a aLyn ::

dkat kawasan jpj teruk jugak...
n dekat kawasan tesco....
yg 2 paling teruklah...
smpai masuk berita...

Developed by Free CSS Templates Pimped for blogger by Blogger Templates