Sunday, February 8, 2009

Mamak Atau Melayu?!

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera...

Dah lama aku menyepi sekarang aku kembali...

( demam! *zzz* )

banyak yang terjadi selama aku berhenti menulis kejap...

*tiada kena mengena dengan tajuk ini*

al kisahnya ttg di atas :

ada 2 orang sahabat nieh dalam perjalanan nak pergi kolej dgn menaiki seekor tenggiling auto..
ikuti perbualan mereka dgn berlatarbelakangkan bunyi angin...

Aku : woi, aku lapaqlah.. ang makan g x?

Dia : aku x makan lagi, aku lapaq jugak... jom kita g soru kat mana2 ang nak x?

Aku : ok gak 2, tapi kat ner weh? ang belanja k! ( haha!!! )

Dia : banyak cantek, duit aku pun mane masuk lagi... haha....

sesampai di kolej, selepas memparkingkan tenggiling, 2 orang makhluk tersebut pun berlengang lengok g kdai makan.
5 min selepas itu........

Aku : weh, malam nieh kita p makan lagi nak x? ada sugestion tmpt mana yang syiok x?

Dia : ok gak 2, balik cc... kita p... ada... kita p yasmeen atau yasmeer nak x?


Aku : ~!@#$%^&*() xmolah aku... aku x lalu jebon....

Dia : awat plak? sdap per? aku g makan ok jer...

Lalu aku
menyenaraikan ape yang aku x suka ttg restoran mamak/india nieh...

-kalau wat roti canai mesti sapu abis lengan dia 1 roti 2... sampai ke siku plak 2... bulu tangan..
pergh!! mantap... ( haha! )
- aku x pasti indian muslin, bangla, atau paria?
- kebersihan nampak ok, tapi belakang?


and banyak lagi...

lalu aku mencelah lagi pada dia....

Aku : kita p makan kat kdai nasi mak esah 2 dahla... murah pun murah... kalah tesco sial 2...

Dia : haha! xmolah... ~!@#$%^&*()

AKu : la... napa pulak? banyak songeh tul ang nieh!

Dia : layanan lembab, masakan x semestinya ada ( contoh rinih ada sambal belacan,sok xda ), kadang2 kedekut senyuman n banyak lagi...

Aku : kita makan kat rumah dahla... ( haha! )

Hening sampailah kami kenyang...


---------------------------------------------
---------------------------------------------

kesimpulannya, aku heranlah.... ape citarasa orang kita? kenapa kedai melayu kadang2 mcm 2?
betul ke? kasi share skit? mamak atau warung melayu jer? kalau ada sebab lain, kasi same...
( wat testi, antar g jabatan menteri! ) haha!

9 Pengomen:

Ir. hydir said...

rajin cari tempat makan je ya...
huahahha

makan kat rumah paling best terutamanya kalo mak or wife yg masak...

perghhhh ...

kbsoccernet.com

sickchild said...

hha bontot sape duh ko snap. hahaha.
siot je.

أزيزول حاكيم said...

Ir. hydir ::

haha... bilahlah nak twen... zzzz

sickchild72 ::

buntut tukang masak 2 lah... zzzz
haha

mc'eja said...

kite mmg x berapa suke kedai mamak. dr kecik g. mamak suke pegang roti canai tu ikut suke die. erk???

Framestone said...

mamak mmg bagus...xde menderam kedai len

أزيزول حاكيم said...

mc`eja ::

betul2... lain orang len sukanya kot... haha

framestone ::

menderam... ape 2?

sickchild said...

update la weh. letak gamba paling huduh tau. hahahaha

penjenayah.merah.jambu. said...

entahla ye.aku suke makn kat umah je.mkn megi pun takpe.hihi..

أزيزول حاكيم said...

sickchild72 :: aku dah update.. tapi ttg lain, hehe

penjenayah.merah.jambu. ::

mesti ko kaya kan?
hehe, aku nak jugak weh

Developed by Free CSS Templates Pimped for blogger by Blogger Templates